A verseny szakmai partnere a

A verseny szakmai partnere a Trade magazin

Eredmények 2018

A LIBRI-BOOKLINE és a SPAR lettek Az év kereskedői

Budapest, 2018. szeptember 27. – A tavalyi harmadik hely után idén az élen végzett a Spar Magyarország a Mastercard által szervezett Év Kereskedője versenyében megosztva a Libri-Bookline Zrt-vel. Idén harmadik alkalommal rendezték meg a versenyt, ahol négy különböző kategóriában indulhattak a jelentkezők.

A Mastercard harmadik alkalommal rendezte meg Az Év Kereskedője versenyt, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az eredeti és különleges megoldásokra, valamint inspirálja a fejlesztéseket és jutalmazza azokat a kereskedőket, akik többet szeretnének nyújtani vásárlóiknak. Idén több mint 30 pályázat érkezett, melyekből egy független szakmai zsűri választotta ki a legjobbakat.

A Legjobb multichannel értékesítés kategóriában a szervezők olyan kereskedők nevezését várták, akik többcsatornás értékesítési stratégiát követnek, azaz fizikai bolt mellett webshopot is működtetnek. A pályázatok elbírálásában fontos szerepet kap a stratégiai gondolkodás, vagyis az, hogy miként egészíti ki egymást a két értékesítési modell. A kategória győztese a Libri-Bookline Zrt. lett, második helyen Lidl Magyarország végzett, míg a harmadik helyért járó elismerést az alinda.hu oldalt üzemeltető Hoppline Kft. kapta.

A Legjobb ügyfélélmény idén is az az egyik legnépszerűbb kategória volt, itt olyan kereskedők szálltak versenybe, akik az értékesítést élménnyé próbálják varázsolni ügyfeleik számára A kategória győztese itt is a Libri-Bookline lett, megelőzve falatozz.hu-z (Diston-Line Kft.), illetve a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.-t.  

Idén a zsűri a Legjobb társadalmi felelősségvállalási programokért is díjat adott. Itt a DM – Drogerie Markt Együtt egymásért elnevezésű kezdeményezése végzett az első helyen, megelőzve a Campona játszóházat (Luduspark Kft.), illetve a Book24-et.

A negyedik kategóriában pedig a Legjobb kereskedői promóciók versengtek egymással, itt a MOL került ki győztesen Pörgesd fel kerek tízesre játékával,a második a Ma Este Színház, harmadik pedig a Budapest Park (Kultúrpark Kft.) lett.

Azok a kereskedők, akik a meghirdetett kategóriák egyikében neveztek, automatikusan jelölést kaptak Az Év Kereskedője fődíjra is. A zsűri abszolút első helyezését megosztva a Libri-Bookline és a Spar kapta, mellettük a Budapest Park került a dobogóra.  A zsűri értékelési szempontjai közül az eredetiség és a hatékonyság mellett a következetes és koherens kivitelezés, a kreatív kommunikáció, valamint az adott megoldásban rejlő fejlesztési, bővítési lehetőségek voltak fókuszban. A fődíjat az egyéb kategóriában nem nyertes vállalkozások is megkaphatták, így kerülhetett ki végső győztesként a Spar is.  

 „Idén is nagyon komoly verseny folyt a pályázók között és nagy öröm számunkra, hogy ilyen sok kereskedő számára fontos az Év Kereskedője elismerés. Idén harmadik alkalommal osztottuk ki a díjat és reméljük, egyre többen törekszenek majd arra, hogy élménnyé tegyék a vásárlást és jövőbe mutató megoldásokkal szolgálják ki ügyfeleiket. A Mastercardnál úgy látjuk, hogy a magyar kereskedők igyekeznek minél jobban megfelelni a növekvő fogyasztói elvárásnak és mi igyekszünk megoldásainkkal támogatni őket ebben.” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Az idei év legjobbjait ezúttal is a Business Days 2018 konferencián hirdették ki, a kategóriák győztesei egy éven használhatják majd az „Az Év Kereskedője 2018” emblémát és megnevezést.


A teljes rangsor

„Az év kereskedője” kategória
1. Spar Magyarország és Libri – Bookline Zrt.
3. Budapest Park (Kultúrpark Kft.)

„A legjobb multichannel fejlesztés” kategória
1. Libri – Bookline Zrt.
2. Lidl Magyarország Bt.
3. Hoppline Kft. (Alinda.hu)

„A legjobb társadalmi felelősségvállalási program” kategória
1. DM-Drogerie Markt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
2. Luduspark Kft (Campona Játszóház)
3. Book 24 Zrt.

„A legjobb ügyfélélmény” kategória
1. Libri – Bookline Zrt.
2. Diston – Line Kft. (falatozz.hu)
3. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.

„A legjobb kereskedői promóció” kategória
1. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
2. Ma Este Színház Kft.
3. Kultúrpark Kft. (Budapest Park)



A szakmai zsűri tagjai voltak:

Dr. Totth Gedeon Budapesti Gazdasági Egyetem
Kereskedelmi és Marketing Intézet
intézetvezető, főiskolai tanár
Turcsán Tünde Gfk Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgató
Neubauer Katalin Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkár
Szöllősi Réka Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége ügyvezető
Nagy Sándor Ecommerce Hungary elnök
Hermann Zsuzsanna Trade Magazin ügyvezető - főszerkesztő